feed it tracks

For Order and Inquiries

Sunday, January 24, 2010

Bercinta Dengan Kartini


Semasa aku di bangku sekolah menengah, komik ini sungguh dekat dengan jiwa aku. Mungkin kerana terdapat persamaan jalan cerita kisah kartini dengan realiti kehidupan aku di sekolah agama berasrama. 

Bertahun aku di asrama, pastinya banyak benda yang di pelajari, banyak ilmu yang di kutip, tidak kurang, banyak pengalaman yang di timba. Sebutkan sahaja, pelajaran, cinta, rokok, fly (lari dari asrama) keluar pekan..Semuanya bermula di sek asrama.

Berbalik pada kisah kartini, setiap bulan aku menantikan keluaran kartun bersiri ini di terbitkan Majalah Lanun untuk membaca kisah Kartini. Adakala bila aku terlepas episode, aku pergi umah kawan "pow" majalah dia baca..

Hingga pada suatu hari,member aku membeli koleksi buku ni. Aku pinjam baca. Berulang-ulang kali aku baca dan menghayati kisah ni.

Bila aku kembali ke asrama, aku terperasan buku ni di kedai mamak. Aku pun membelinya dengan tujuan koleksi peribadi..Kisah cerita ni begitu dekat dengan aku.

0 comments:

Example Qoutation Harry Labu..Click to see it

Goodies