feed it tracks

For Order and Inquiries

Sunday, June 28, 2009

Seharian Bersama Micheal Jackson.


Minggu ni aku balik ke kampung kerana ada urusan peribadi yang perlu diuruskan.Business labu sayong pun bulan ni ada tempahan namun masih belum siap sepenuhnya.

Memandu kereta beratus kilometer adakala membosankan.Sesekali menguap, menoloh ke kiri dan kanan. Jika terasa mengantuk, pedal minyak aku tekan lebih skit dari kebiasaan.Tak payah aku ceritakan berapa laju tapi, kalao ade speed trap, memang kantoi la bulan ni.

Kebiasaannya, apabila bosan melayan lagu dari cd, aku mula membuka siaran di radio.Radio yang aku dengar tentunya IKIM FM. Bila stesen radio tersebut mengumandangkan azan dan perdengarkan bacaan al-quran, zikir dan nasyid evergreen, terasa tenang di hati ini.

Bila kereta aku mula lalu di hgway (perjalanan aku dr jitra ) ke Parit buntar,chanel ikim mula sengau lalat bunyinya.frekunsinya dah bertukar.Aku pun malas nak mengubah2 chanel radio aku.Lantak jela bunyi apa pun yang kelaur janji aku layan dan tak ngantuk udah.

Radio dlm kereta aku, drpd ikim fm bertukar chanel kpd stesen omputih light&easy fm. Best jugak canel ni. Kalao nak dengar lagu2 yg ringan dan sentimental, canel ni mmg sesuai.

Chanel radio ni plak berulang-ulang kali siarkan lagu micheal jackson. Aku merasa pelik jugak cz lagu-lagu micheal jackson yang di mainkan hari ni banyak sangat spt billie jean, thriller, beat it, childhood n banyak lagi di mainkan.

Aku merasa pelik pun ada. "hari ni hari micheal jackson ke"? monolog hati aku merasa kan seperti sesuatu.Aku biarkan sahaja hati aku bertanya-tanya.

Keesokan harinya, aku nak pegi ke labour labu, seperti biasa naik kete pasang radio. Kali ni radio mix fm( kalau tak silap aku).Pun pasang micheal jackson juga..Sekali lagi aku kehairanan.

Bila dah balik kerja kat opis. Bukak newspaper online, barulah aku tau Micheal Jackson dan mati.

Rasa terkejut tu memang ada cz aku ni fans jugak kat dia. Video clip moon walk dia n perform life dia banyak jugak dalam pc aku.tau-tau dia dah mati.

Aku buka blog orang lain. Mereka memberikan komen, Patutkah Micheal Jackson di Hadiahkan AL-Fatihah? ini kerana sebelum ini ada sumber tabloid britain mengatakan micheal jackson memeluk islam pada satu majlis di rumah temannya tahun 2007.

Komen dan pendapat yang di berikan oleh mereka, aku membaca dan menerima hujah mereka dengan bersahaja.

Ada yang mengatakan dia islam, ada juga ambil pndpt dr abgnya joe jackson(kalao tak silap ) yg peluk islam, May Allah Bless HIM! .Kata abang micheal jackson.Ada kata maybe kes micheal jackson nanti akan spt putri diana. Huh!! hujah ni tak masuk akal langsung.

Pendapat aku, untuk mengatakan identiti agama micheal jackson, kalau dia benar-benar peluk islam dan beramal dengan islam,dah lama dah dia akan beramal cz dia duduk di bahrain agak lama. Hampir setahun (2007) dia duduk di sana kerana kes dia ehem ehem dengan budak.

Tidak ada video dan gambar yang menunjukkan micheal pernah menjalani amalan ritual agama Islam. Yang ada hanya pakai pakaian tudung hitam sewaktu membeli belah!. Jika ada walau sekeping pun gambar yang menunjukkan micheal ni kat masjid, duk bersembahyang berjemaah ( aku pernah melihat gambar mike tyson solat berjemaah)n buat lagu berunsurkan islam dan nasihat, baru aku terasa yakin nak hadiahkan fatihah kepadanya.

Penghujung 2008 dan awal 2009 yang baru ini, Micheal Jackson membuat comeback, konsert jelajah ke serata britain. Dalam konsert-konsert dia, aku tengok sama je dia dulu dan sekarang. Tak nampak pun tanda-tanda keislaman dia.

Korang pulak bagaimana? ada nampak tanda2 keislaman dia? Pernah membaca artikel/video tentang komen dia mengenai Islam? tak ada kan.Yang ada hanya dari abang dia..

Micheal Jackson telah pergi meninggalkan nama dan insudtri musik tanah air. Pada yang merindukan micheal jackson, mungkin impersonator paul rizzo dan joby rogers (cari dlm you tube)boleh melepaskan rindu seketika pada Micheal Jackson.

Akhir kata dari aku,
So long Mike, see u futher..

0 comments:

Example Qoutation Harry Labu..Click to see it

Goodies