feed it tracks

For Order and Inquiries

Saturday, December 26, 2009

GST (Good Services Tax a.k.a Goverment Shit Tax)

Kerajaan bakal melaksanakan GST (Good Services Tax) kepada rakyat..Ternyata kerajaan yg ada skrg xberduit dan inflasi merata2..kalau negara dah takde duit pasal kerajaan yg ada rasuah dan kianat harta negara mcm mak bapak diorag yg punya, jangan lah rakyat plak jadi mangsa kene TOP UP duit yang kerajaan belasah atas nama cukai!!..GST la sgt..Kerajaan zaman Robin Hood !!

GST merupakan cukai yang dikenakan( kerajaan korup) di pelbagai peringkat atas kenaikan harga jualan barangan dan perkhidmatan yang dibeli pengguna(rakyat)

Pengguna akhir (rakyat) secara kasarnya dilihat terpaksa menanggung keseluruhan cukai yang diserahkan oleh pembekal dan pengilang kepada Kerajaan.


Pelaksanaan GST di negara ini akan memberi impak yang besar terutamanya kepada rakyat..aku bagi contoh yg mudah, jika kita makan di pizza hut, Mcd ngan kfc, Gov tax 5%, tax utk hotel dan tax hiburan (wayang dsb. Makanya jika berlakulah GST, Kilang makan, pakaian dan lain2 asasi akan turut dikenekan tax, tax ini akan di lepaskan kepada rakyat sebagai tanggungan kepada pengilang.



0 comments:

Example Qoutation Harry Labu..Click to see it

Goodies