feed it tracks

For Order and Inquiries

Monday, May 4, 2009

Business Labu Sayong




Penerokaan Bidang Perniagaan Bermula..

Langkah pertama telah di atur, aku mula menyusun strategi untuk mencuba diri ini melayari dunia usahawan.Kegusaran diri telah lama membelenggu hidup aku.Pada diri aku, memiliki ciri-ciri seorang akademik, senang cerita layaknya aku rasakan diri aku memegang pen marker dan menulis di papan putih..

Ya..Pensyarah.Itulah cita-cita murni yang telah lama kupendamkan hasrat semenjak di bangku sekolah lagi.Minat yang mendalam di dalam bidang akademik ini membuatkan profesion perguruan pilihan pertama aku. Sajak Usman Awang, Guru oh Guru aku hafal dan sentiasa aku ulang-ulangkan ianya agar pedoman dari sajak tersebut masuk ke dalam hati aku.

Berbalik kepada persoalan hati, jiwa kecilku ini meronta-ronta untuk menjadi usahawan.Walau berniaga pisang di tepi jalan, walau berpanas hujan, banyak dugaan, adanya bisikan dari dalam yang menggasak aku untuk cuba berniaga..

Alhamdulillah, perniagaan pertama telah berjalan..aku berniaga labu sayong.Beraneka jenis aku jualkan.Sama ada jualan runcit dan borong.Mudah-mudahan langkah kecil ini akan mengorak beribu batu di hadapan pada suatu masa nanti..

Pada anda di sana, dengan sepenuh harapan, aku berharap pada kalian berilah sokongan dan komen yang membina..

sekian dahulu,

ezrie halfie 10;56am

0 comments:

Example Qoutation Harry Labu..Click to see it

Goodies