feed it tracks

For Order and Inquiries

Thursday, July 9, 2009

Terkenangkan Diana





Tajuk di atas terasa lucu pulak.Serius, aku benar-benar terkenangkan dia.

Merasa bosan kerana tekun bekerja, sesekali aku membuka you tube.Entah kenapa aku nak tengok wedding putri diana dengan putera charlie(nama manja charles).

Wah, meriah sekali royal wedding!!.seluruh england meraikan hari perkahwinan mereka.Memang serasi sengat pasangan ini pada masa itu.

Krisis istana dan rumah tangga menyaksikan puteri Diana berundur dari charles dan istana.

Mundar-mandir dan bebas si puteri ni bila meninggalkan istana dan charlie.Mencari-cari si pendamping dan pendamai hati.Kali terakhir berkenalan dengan Dodi al Fayed.Nyaris-nyaris dah nak masuk Islam puteri ni.


Jika 16 tahun dahulu (1981) perkahwinan putri Diana diraikan dan di sorak riang, tanggal 31 Ogos 1997 di ratapi pula dengan nyalaan lilin dan jambangan bunga padanya.


Tragedi yang tidak dipinta oleh diana dan dunia, peristiwa 31 Ogos 1997 menyaksikan puteri malang ini meninggalkan William,Harry dan dunia.

Kematian dia ditangisi seluruh masyarakat England.Rata-ratanya menyalahkan charlie,istana dan paparazzi atas apa yang berlaku ke atas puteri kesayangan mereka..Kini 2009, hampir 12 tahun Diana tiada di mata dunia.Kenangan kehidupan beliau tetap diingati bagi peminatnya..

Tanpa hipokrit, mungkin aku salah satu dalam berjuta yang meminatinya.

0 comments:

Example Qoutation Harry Labu..Click to see it

Goodies